onsdag den 21. april 2010

En sej omgang...

Puha, nu begynder jeg at kunne se en ende på et par temmelig hårde døgn. Jeg fik som I ved bestilt blod til i går og netop som de ringede fra Haderslev Sygehus, at nu var de klar med mit blod, brød helvede løs. Jeg fik det rigtig rigtig skidt. Koldsved så det drev af mig, opkast og kraftige mavekramper og så blev tarmen ellers tømt. Vi skulle være på sygehuset senest kl. 10 for at nå at få blod i går og det lykkedes Lars at få mig stablet på benene (lidt ligesom da Julie skulle fødes) og kørt af sted til sygehuset til tiden. Efter at have fået taget div. blodprøver blev jeg installeret i en seng på en 4-mandsstue. Det er temmelig grænseoverskridende at kaste op sådan et sted, med tilskuere på, skulle jeg hilse og sige. Heldigvis er jeg tilknyttet en ordning, som hedder samordnet pleje, som bl.a. sikrer mig enestue, så efter en times tid blev jeg flyttet. – Dejligt!

Jeg husker ikke ret meget fra i går, andet end at jeg periodevis havde rigtig ondt i maven og at jeg svedte som en hest. Ellers sov jeg det meste af tiden. Lars sad ved min side det meste af dagen, kun afbrudt af at ungerne skulle hentes mm.

Jeg blev selvfølgelig tilset af indtil flere læger, men ingen af dem kunne give et entydigt svar på, hvorfor jeg havde det, som jeg havde det. Teorierne er at 3. og 4. dagen efter kemokuren er de værste, Julie kunne have smittet mig med en omgangssyge (hun havde nemlig kastet op natten til i går) eller at, alt det her medicin jeg får, har gået ind og stoppet maven. Det er pisse trælst, når lægerne står magtesløse over for problemet og siger, vi lige ser tiden an til i morgen. Nu går det heldigvis den rigtige vej. Jeg har spist kartoffelsuppe til middag og drukket en proteindrik, som smagte ad H… til og drukket en masse rødt saftevand.

Helt på toppen er jeg dog bestemt ikke endnu. Jeg er temmelig træt og sover stadig en del. Min mave er stadig ret øm og det, at jeg har svedt så meget, har gjort, at jeg ikke har skullet tisse ret meget, på trods af store mængder rødt saftevand og det svir som bare pokker, når jeg skal tisse nu. Jeg har bedt om at få noget saltvand i drop så jeg kan blive skyllet igennem, men det er da snart 3 timer siden. De er sgu noget sløve herinde. Fremover vil jeg kun indlægges i Odense, så må vi sgu køre det længere. En anden ting er også, at de har brugt utrolig meget tid på, at opdatere min journal og finde ud af, hvem jeg er og rode rundt i min medicin. Det er bestemt ikke optimalt.

Nu er det spisetid, jeg skal have en lille fisk med sovs og kartofler og jordbærgrød med fløde til dessert. Ikke så ringe endda.

Hold jer muntre!

Knus Anita

Ps. Jeg har fået mit saltvandsdrop nu efter knap 4 timer. Måske jeg skal brokke mig lidt mere højlydt for at blive hørt.

5 kommentarer:

  1. Hej Anita,

    Ja det kommer slet ikke bag på mig, at du nu har "samlet noget op".
    Det sker somregel altid i de døgn efter kuren. Næste gang kan det være noget HELT andet eller slet intet. Det svinger så enormt.
    Undgå så vidt muligt forkølede mennesker osv i den periode.

    Generelt kan jeg høre, at du så småt er begyndt at mærke lidt til trætheden. Den går hen og bliver betydelig værre - især fra din ca. 4.-5. kur. I perioder (specielt dagene efter kuren)orker man kun at trække vejret. Og har man været i bad, ja så er energien måske opbrugt for den dag. Man orker intet - ik engang sin familie. Det er såmænd kun for at du er forberedt - så du ikke går hen og får dårlig samvittighed. Det er helt normalt.

    Rigtig god bedring med maveinfluenzaen.

    Kæmpe knus fra
    Winnie

    SvarSlet
  2. Åh nej, tænkte jeg da du i telefonen fortalte at du var blevet indlagt i H-slev. Der har de fejlvurderet din situation tidligere og i flere omgange.

    Nu ligger det ikke til så mange af os i familien at brokke os. Men her er det helt tydeligt at brokkehovederne kommer forrest i rækken.

    Det var sgu lige før jeg havde ringet til Lars for at han kunne sørge for at du blev flyttet til Odense, men jeg ved også at han er presset i hele situationen.

    Men du skal kræve at det udelukkende er Odense der behandler dig, også på trods at den længere transporttid og de ulemper det giver.

    Jeg holder dig i hånden - ikke lige fysisk, men i tankerne.

    Knus du lille seje Brogaard Lübker.
    Fatter

    SvarSlet
  3. hej Anita - min super ven !

    Du skal bare brokke dig på blokken, og be' dem om at læse med her, som alle os andre !

    Så skal vi nemlig alle sørge for, du får de ting du har brug for, for hurtigt at få det meget bedre !

    Cyberknus fra Vandel

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Der kommer et program om Chris McDonald og hans far der har uheldbredelig kræft. Chris får stoppet kræftens aggresive spreden ved hjælp af blandt andet kosten -måske var det noget at se!!!??? DR2 på søndag. Det lyder ihvertfald somom det måske er noget for dig -ligenu har alt der hjælper vel interesse!!?? Knus fra Lena -forresten jeg håber at komme forbi sygehuset og besøge dig, en af de nærmeste dage hvis du ikke får lov til at komme hjem alligevel. Knus fra Lena

    SvarSlet