onsdag den 19. maj 2010

Snot, snot, snot, 30 cecil og en kasse bajere...

Jeg er træt af at være snottet. Det har været rigtig slemt idag. Jeg lyder som om jeg ryger 30 cecil om dagen. Hoster sejt slim op, pudser næse i et væk og min stemme er tyk og ru. Tænk der kan være sådan en forskel på dagene. Igår havde jeg det jo rigtig godt og idag er jeg bare en hængt kat. Og så er jeg træt, så træt, så træt.

Vi var i børnehaven igår og hilse på dem sammen med Louise. Det var en rigtig positiv oplevelse. Rigtig søde pædagoger og nogle fede lokaler og legeplads. Det bedste var, at ungerne selv bestemte, hvor de havde lyst til at lege og så fordelte pædagogerne sig bare efter det. Der var lutter glade unger og Louisen var også ud over det hele med det samme. Hun har jo også været der nogen gange med dagplejen. Vi glæder os til hun skal starte 1. juli.

Jeg var nede hos Peter (healer) igår. Det var virkelig interessant. jeg mødte en åndelig vejleder ved navn Agnes. En smuk gammel kroget kone med tindrende blå øjne, langt tyndt glat gråt og hvidt hår som hang løst om hendes skuldre. Hendes hænder var bløde og krogede og hun havde kraftige lange lidt gullige negle og en kroget næse. Nogen vil måske sige hun lignede en heks, men hendes udstråling var ikke en heks´. Den var stærk og kølig og alligevel varm og kærlig. Hun var rigtig glad for at se mig. Tog mine hænder i sine og bad mig hjælpe sig med at soignere sig, ikke fysisk men mentalt på en måde. Hun virkede lettet og hendes hjem lysere da jeg gik derfra igen. Jeg skal helt sikkert besøge hende igen. Det var et dejligt sted hun boede. Ude midt i et goldt og støvet landskab, men så snart jeg kom indenfor hendes faldefærdige plankeværk var hendes have den mest frodige man kunne tænke sig. Der var alt hvad hun skulle bruge for at klare sig. Hun er en dygtig gartner. Hendes hus var af store grove kampesten, hvor der groede mos på og hendes dør var en tung, vindblæst og lavet af egetræ måske. Jeg havde en fornemmelse af elefanter mens jeg var hos hende og Peter fortalte mig bagefter at elefanter er et stærkt healersymbol. Er spændt på hvad Agnes kan give mig. Forhåbentlig hjælpe mig med at finde min livsopgave så jeg kan finde helbredelse eller ihvertfald tid at leve i. God tid!

Idag var Lars inde og vække mig 4-5 gange før han fik liv i mig. Jeg har været rigtig slidt idag. Efter morgenmaden måtte jeg tage en lur på sofaen og rykke en aftale en en veninde jeg havde kl. 10 til kl. 11. Tina min slyngveninde fra folkeskolen er pludselig dukket op. Det er helt sjovt at se hende igen. Hun ligner sig selv. Samme humor og så snakker hun ligeså meget som den gang. Dejligt! Vi fik mest snakket unger og børn og hvad vi har lavet de sidste 14 år idag, men vi skal helt sikkert mødes igen og med tiden falder snakken jo nok også på de mange skøre ting vi har lavet sammen i sin tid. Selv om det er lidt fjernt - det kommer nok!

I eftermiddag var jeg inde og ose i Haderslev med Lene, vores sekretær fra arb. Har en aftale med arb, at de møder 2 tøser op hver 2. onsdag og så hygger vi. Sådan for at holde kontakten lidt ved lige. Det er rart med den ordning. Den sætter jeg stor pris på. Sidste gang fik jeg ordnet mine roser og sat vintergækker. Gad vide hvad vi laver næste gang. :-)

Nu vil jeg pleje min syge og slappe krop ved at spise alle mine piller og dernæst kravle i kassen. Håber jeg er noget mere frisk i morgen, hvor jeg både skal til undersøgelse med min nakke og i healerskole.

Godnat mine gæve læsere - synes i er faldet lidt fra på det sidste med at skrive til mig. Jeg savner at mærke jer...

Hold jer muntre!

Knus Anita

8 kommentarer:

  1. Tro mig.. Vi er her - HELE TIDEN !

    SvarSlet
  2. Vi er her helt bestemt. Lyder så fantatisk med den børnehave, Jaspar var bare træt på en helt anden måde efter han startede i børnehave. Lyder så surrealistisk de ting du oplever hos Peter, helt fantatisk men bestemt som et eventyr, fedt at man kan få sådan nogle oplevelser. Skal hilse fra Lars. Varme tanker fra os

    SvarSlet
  3. Hej søde Anita
    Tjekker flere gange om dagen om der er nyt fra dig. Tænker meget på jer, hver dag! Kæmpe knus

    SvarSlet
  4. Jeg kikker også ind, hver dag også pr mobilos :-)

    SvarSlet
  5. Jeg faldt lige over denne side:
    http://cancerforum.dk/

    SvarSlet
  6. Kigger osse ind hver dag :) - inkl. de dage, jeg har rygende travlt:)

    PS: De dage du er rigtig frisk, da pas på ikke at gå for hårdt til den (ved det er fristende)- for det er netop medvirkende til at gøre dig enormt smadret dagen derpå. Fordél dit batteri :)

    Knus Winnie

    SvarSlet
  7. Hej Anita
    Vil bare sige at vi også er med...så tit som muligt. Vi tænker hver dag på dig/Jer....

    SvarSlet