lørdag den 22. maj 2010

Kvalitetstid med pigerne.

Som I kan se på min fars kommentar skal vi have gæster her i pinsen. Louisen bliver 3 år på mandag og det skal fejres med manér. I morgen kommer Farmor og Anders, Mette og Kim (vennepar) og Clara Ann - Louises bedste vendinde. De to er bare pot og pande. Mandag kommer Mormor og Bedstefar, Farfar og Nina, Moster Mette og Onkel Lasse, Morfar og Sofia Louises anden bedste veninde, også de to er bare hinandens es.

Vi har købt en trampolin til Louise i fællesskab med Farfar og Nina. Det bliver et kæmpe hit. Derudover har vi købt en dukkevogn, et par nye kondisko og en madkasse. Madkassen skal indvies på onsdag, hvor de store børn i legestuen skal over og spise frokost i børnehaven og have deres egen madpakke med. Det bliver stort - både for forældrene og Louise :-)

Imorges kom Louise ned allerede kl. 5 gaaab. Det var mig der stod op og tog pigerne. Julie stod op et kvarter senere. Hun havde tisset igennem det hele. Så er det jo klart hun ikke kan sove. Kl. 8 kom Julie ud til en kort formiddagslur og det samme gjorde hendes mor. En times tid blev det til. Ved 10 tiden tog Lars og Louisen i svømmehallen i Kolding og Julie og jeg blev hjemme og legede først ovenpå, men kørte i føtex og handlede ved 11 tiden. Da vi kom hjem spiste vi frisk rugbrød med makrelsalat - Uhm hvis du spørger Julie. Hun åd en hel skive. Jeg kan ikke smage noget alligevel, så jeg må nøjes med konsistensen. Herefter var der dømt middagslur over hele linien. Louise og Lars kom hjem ligesom Julie blev puttet. Louisen sov i fars seng, jeg i min egen og Julie i barnevognen. Lars koblede af ved computeren. 3½ timers tiltræng middagslur for mit vedkommende. Det var dejligt og jeg kunne godt have sovet mere, hvis ikke Louise var kommet og havde vækket mig.

Sidst på eftermiddagen var jeg ude og lege, først med Louisen, dem begge og Julie alene. Jeg tror det blev til godt en times kvalitetstid med mine piger. Skønt! Louise og jeg kiggede først efter kattelort på garageloftet og fandt i stedet knaldperler, som vi gik ud og skød af. Bagefter legede vi "mor putter sten i ladet af traktoren og Louise hælder dem af" til stor morskab for Louise. Så kom Julie og blandede sig i legen og inden længe gik Louise ind til Farmand. Så gik Julie og jeg op og gyngede. Først på sansegyngen og dernæst i den lille røde stol. Det er fedt at gynge, hvis du spør Julie. Især den lille røde gynge er sjov. Lidt efter kom Louise igen og Lars og så kan det ellers godt være der blev gynget. Se selv!








Der ser nok vildt ud, men ungerne elsker det!
Det blev til sen aftensmad. Masser af salat med store frankfurtere og kartoffelsalat Uhm, hvis altså bare jeg kunne smage noget... Louise spiste leverpostejsmadder. Det er også godt!
Her til aften har vi samlet trampolinen. Den er rigtig fin, indviet af Lars og fundet godkendt. Så mangler vi bare æresbrugeren, Louise. Hun godkender den uden tvivl.
God Pinse mine gæve læsere. Nyd den!
Varme knus Anita

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Jeg bobler indvendig. Det er så dejligt at læse om jeres kvaliteter. Både de fysiske og psykiske.

    Sikke en energi I udstråler.

    Og dyb taknemmelighed over Lars's engagement og situations-fornemmelse.
    Jeg ville ønske jeg var Louisen eller Julie - med de forældre. (men det er nok det misundelige legebarn der kommer op i mig)

    Glæder mig til mandag, og se reaktionen over den crosser-hjelm jeg har til Louisen.

    Hun bliver garanteret fremtidens "Nicki Petersen" - og måske een af de første kvindelige speedway-kørere i Danmark - Men det skal I jo nok opleve selv.

    SvarSlet