søndag den 9. maj 2010

Lev i nuet og elsk dit liv så meget mere!

Jeg fandt dette lille digt på opslagstavlen hos Lene, min søde veninde og kollega, i torsdags da jeg var inde og spise frokost med kollegerne. Det er så sandt, så sandt. Lidt at tænke over:

At leve i nuet er livets teknik-
og alle folk gør deres bedste,
men halvdelen vælger det nu, som gik,
og halvdelen vælger det næste.

Og det forrige nu og det kommende nu
blir aldrig i livet presente
og alle folks levetid går sågu
med bare at mindes og vente.

For det nu, som er gået, er altid forbi,
og det næste blir aldrig det rette.
Næ, sørg nu for, at nuet, du lever i,
engang for altid er dette.

Læs det nogen gange og det giver mere og mere mening.

Kære læsere!
Lev i nuet og elsk dit liv så meget mere. Livet bliver lettere og meget mere ukompliceret. Det er en af hemlighederne bag min styrke og optimisme. Jeg får intet - absolut intet - ud af at tænke på eksempelvis, hvad jeg kunne have gjort anderledes i mit sygdomsforløb før diagnosen blev stillet. Det er negative tanker, som kun dræner for energi og ikke ændrer noget andet end mit nu bliver spoleret. Jeg elsker mit liv nu, faktisk mere end jeg gjorde før jeg blev syg og jeg lever mit liv nu. Mærker hver eneste dag, time for time, minut for minut. Og det er skønt! Godt nok er jeg syg og kan ikke de samme ting, som jeg kunne engang og der er mange hensyn jeg må tage både i forhold til mig selv og andre, men i bund og grund er jeg et lykkeligere menneske på bundlinien nu end jeg har været længe. Fantastisk!

Så kære alle mine læsere, hemmeligheden bag et lykkeligt liv ligger i at leve i nuet, gøre livet ukompliceret og elske det liv I har. Livet er skønt hvis man gider leve det!

Jeg er lykkelig! Jeg har det godt i dag. Har haft en dag, hvor jeg bare har taget tingene som de kom. Louise stod op ved 6-tiden og Lars tog hende. Hun kom ind og vækkede mig ved 8-tiden og fortalte de havde været ved bageren og at hun havde fået en stor bolle. Hun sagde, at nu var der morgenmad og at jeg skulle stå op. Kors hvor bliver hun stor - hun bliver jo også 3 år d. 24. maj og skal jo også snart starte i børnehave. Tiden går stærkt!

Kl. 10 var vi i mødregruppe, Louise og jeg. Vi er 3 tilbage som mødes hver 2. måned et par timer og snakker løs om unger, mænd mm. Det er dejligt stadig at ses med dem. Et par rigtig søde piger. Vi tog hjem trætte og mætte ved middagstid. Lars og Louise gik ud og legede og jeg tog Julie. Hun har været noget sløj de sidste par dage med feber. Hun fik lov at sidde og hænge lidt hos mig med sin elskede dyne efter hun havde fået lidt at spise, men blev hurtigt træt. Hun kom ud i barnevognen og jeg kravlede i kassen og fik en god lang middagslur. Virkelig tiltrængt og rigtig rar.

Både min mor og far var forbi idag. Min far med en iPod nano og min mor med en blomst og en masse tomater. Begge som mors dags gave. Lars´morsdagsgave var at gøre hestestalden i tiptop stand, med fixede vandkopper og strøm i hegnet osv. Rigtig lækkert at få fixet. Nu mangler vi bare at få stalden og udhængstræet malet, så er den helt færdig. Det kommer nok i løbet af sommeren.

Det er så dejligt at Lars går hjemme på orlov. Det er rart han er omkring mig og i nærheden hele tiden. Selvom vi går og sysler med hver vores, "mødes" vi flere gange dagligt, giver hinanden knus og små kram. Taler/snakker sammen - er der for hinanden. Så dejligt! Jeg nyder det virkeligt. Kan slet ikke forestille mig, hvordan vi skulle få en hverdag til at hænge sammen, hvis han skulle på arbejde fuld tid hver dag. Én bekymring mindre :-)

Nu er det endnu en gang blevet sengetid efter en god dag - Dejligt! Jeg samler på gode dage og dem er der åbentbart lige en stime af lige nu.

Hold jer muntre, kære læsere. Husk at leve i nuet og gør livet ukompliceret!

Glade og varme knus fra Anita

2 kommentarer:

  1. Kære Anita
    Jeg var på besøg hos min mor og Hans Jørgen i går, og min mor fortalte mig at du havde sagt, at jeg også måtte få adressen til din blog. Tak for det ;-)
    Har læst på din blog, og må indrømme at jeg beundrer dig, dit livsmod og den kamp du lige nu kæmper. - Er faktisk meget livsbekræftende. Du nspirerede mig faktisk til aftensmaden i går, - vi fik boller i karry.

    Jeg vil også benytte lejligheden til at takke dig for gaven samt kortet til Cyrillias konfirmation. Det var en helt igennem fantastisk dag, med alle de mennesker, familie og venner, som har betydet noget for Cyrillia. Herudover dejlig mad, skønne omgivelser...
    En masse flotte taler og sange, ja, dagen var helt perfekt ;-))

    Hvis jeg kan være en hjælp for dig og din lille familie står jeg gerne til rådighed.

    Mange tanker og knus
    Marika

    SvarSlet
  2. Ja, det er sande ord du skriver omkring, hvor vigtigt det er at leve i nuet!!
    Men hvor kan det også være svært -derfor er det skønt at høre dig minde os andre om det. Inspirerende og skøn læsning...!!!TAK fordi du deler dine tanker med os...Knus fra Lena =0).

    SvarSlet