onsdag den 5. maj 2010

Godt bagland er guld værd!

Hvor er det altså bare dejligt med et godt bagland. Nu idag ringede Susanne, Louisens dagplejemor. Hun fortalte, at Louisen var skidt tilpas og muligvis havde feber. De var i legestue idag, så hun havde ikke mulighed for at tage hendes temperatur. Hun var ikke sikker, på om det var godt Louisen kom hjem, nu hun var sløj og jeg snart skal have kemo igen. Godt tænkt! Hun foreslog, at Louisen blev hos hende i nat og så må vi se hvordan hun har det imorgen. Ellers må Lars hente hende i morgen tidlig. Jeg har et par aftaler, så jeg er ikke så meget hjemme i morgen alligevel, så det passer rigtig fint. Men hvor er det dog skønt med et godt og flexibelt bagland. Det sætter vi stor pris på!

På fredag henter min mor pigerne i dagpleje og tager dem med hjem. Jeg skal jo have kemo og jeg ved ikke hvordan jeg tager den denne gang. Håber ikke det bliver lige så slemt som sidste gang. Men under alle omstændigheder, er det rarest at pigerne ikke er hjemme, så vi ikke har dem at bekymre os om. De sover hos min mor og så kommer hun med dem på et tidspunkt lørdag, med en ordenlig omgang boller i karry og frikadeller til fryseren. Dejligt, dejligt, dejligt. Der er ikke noget som boller i karry og der er ikke noget som let mad fra fryseren når familien er hårdt spændt op pga. sygdom.

Jeg har haft en rigtig god dag i dag og jeg vil også have en god dag i morgen. Det regner jeg med at kunne få, hvis jeg går tidligt i seng, så jeg er veludhvilet i morgen når Juliemusen står op. Hun står nok først op ved 7 tiden. Hun er nemli et lille B-menneske, hvor Louisen klart er A-menneske. Så mon ikke der skulle være rig mulighed for at være frisk når Juliemusen står op.

Min gode dag startede med at Louisen kom ned som sædvanligt og Lars tog hende. Jeg stod op og tog Julie. Vi fik begge unger puttet i noget tøj og fodret af med solidt morgenmad. Jeg afleverede pigerne i legestuen omkring kl. 7. De havde ens tøj på idag og deres nye mariehønsepusser, som min fars kusine Grete, har strikket til dem. De så bare super søde ud i deres stribede nederdele, grønne bluser og røde og sorte mariehøns på fusserne. Jeg fik 6 kys af Louisen inden hun ville lade mig komme ud af døren. Dejlige lille unge. Det er rart hun vil kramme og kysse igen. Det betyder så uendeligt meget for mig.

Da jeg kom hjem spiste jeg min morgenmad med piller til dessert. Så tog jeg en lur på sofaen med fjerneren summende på morgentv. Dejlig hyggelig beskæftigelse. Jeg skulle mødes med Barbara, min dejlige og skøre hesteveninde kl. 9.30 for vi skulle ind og hilse på overlæge Dirk Sina. Han er nær ven med Barbara og vil gerne hjælpe i det omfang han nu kan. Det var rart at få sat ansigt på ham. Han ville gerne være behjælpelig med at skaffe mistelten til mig. Mistelten skulle være rigtig godt for immunforsvaret og forbedrer livskvaliteten væsentligt for kræftpatienter. Man skulle også få en lettere død, men den del er jo slet ikke aktuel endnu. Jeg skulle bare have grønt lys fra lægerne i Odense. Det må jeg lige snakke med dem om på fredag når jeg alligevel skal tilbringe en 3 timer på langs med kemo i armen. Håber det kan lade sig gøre. Alt hvad der kan forbedre min livskvalitet er kærkomment.

Dirk Roste mig for min tilgang til min sygdom og lagde især stor vægt på, at vi ikke forsøgte alt muligt bl.a. i tyskland eller eks. kina. Jeg forklarede ham, at vi var nået til den konklusion, at de resultater vi ville kunne opnå i udlandet ikke kunne opvejes med den kvalitetstid der ville gå tabt med familien og venner mm. Så hellere bruge den tid vi har tilbage (lyder lidt hårdt) sammen på bedste vis. Det er en beslutning jeg har det rigtig rigtig godt med. Det var ikke fordi der kom rigtigt noget nyt under solen ved vores møde idag, men det var jo egentlig også bare for møde Dirk og hilse på ham personligt. Jeg fik bekræftet, at han er en meget behagelig fyr og det var da rart :-) Bagefter tog vi hjem til Barbara og spiste og tykke og fede i wienerbrød :-)

Da jeg kom hjem fik jeg plantet nogle blomster ud i krukker, jeg har haft stående i et par dage. Det var rigtig lækkert at sidde i solen og nusse med det. Ren livsenergi lige ind i sjælen. Jeg blev dejligt tanket op. Det, at gøre nogle ting, der pynter og få lys og frisk luft giver altså utrolig meget energi - så skønt! Bagefter gjorde jeg rent i foderrummet og sluttede af med en kop kaffe på bænken sammen med min elskede gemal. Det er så dejligt han er hjemme hos mig og vi kan nyde hinandens selskab og lave hver vores. Jeg er meget taknemmelig for at det kan lade sig gøre.

Da jeg havde hentet Julie i legestuen idag fik jeg helt spontant lyst til at tage ned til min gode healer- og hesteven, Per. Han bor ca. 10 km fra os, nede ved vandet på en lille ejendom, som ligger trukket godt tilbage fra vejen og nede i et hul af omkringliggende bakker. Et virkelig skønt og idyllisk sted med fred, ro og harmoni og bare det at være der har en fantastisk healende effekt i sig selv. Der gik heller ikke længe efter at jeg var kommet, til jeg igen havde den her YES!-følelse i kroppen. Den har jeg manglet. Jeg har ikke mærket den siden jeg var på mit healerkursus sidst - før jeg blev syg af kemo og omgangssyge mm. Den følelese må bare ikke mangle. Jeg er sikker på den gør en forskel. Jeg må finde mig en metode til at fremkalde den, selv når tingene ser værst og sortest ud. Nu skal jeg heldigvis ned til Peter (min healer) imorgen. og d. 16. og 17. er der Darshan (meditationsaften) og så skal jeg på kursus d. 20. og 21. Det glæder jeg mig rigtig meget til. Det skulle gerne give en masse overskud og energi.

Jeg er bare så glad og fyldt med energi her til aften. Det har været en rigtig dejlig dag, hvor jeg har lavet nogle gode ting og fået frisk luft og sollys. Været sammen med mennesker jeg kan lide og holder af. Nu vil jeg lige sætte mig og skrive lidt på Louisens brev og så vil jeg inden så længe kravle i kassen så jeg kan være frisk til i morgen.

Til jer der gerne vil skrive til mig, men ikke kan få det til at virke - prøv at tjekke Winnies kommentar ud fra igår. Hun skriver lidt om hvordan man gør. Tak for det Winnie ;-)

Hold jer muntre og husk hver dag er en gave!

Kærligst Anita

2 kommentarer:

  1. Hej Anita og familie
    Vi sender dig en masse varme tanker, og kram..
    Vi håber ikke din kemo imorgen bliver lige så hård som sidst.
    Og endnu engang tak fordi du vil dele dit/jeres kamp med os andre.
    Mange knus og kram fra
    Poul Erik og Dorthe

    SvarSlet
  2. Kære Anita
    God kamp i morgen med kemoen. Håber ikke det bliver for slemt. Jeg arbejder på en lille gave og brev.... sender forhåbentlig i morgen....
    Knus til alle 4

    SvarSlet