fredag den 7. maj 2010

Kemobehandlingen er gået godt indtil videre.

Jeg vågnede i morges kl. 5.30 med en sprudlende glæde i maven. Aner ikke hvor det kom fra, men jeg var bare glad. Virkelig skøn måde at vågne på. Jeg lagde mig om på den anden side og tog en halv time mere til Louise kom ned og vækkede os.


Jeg har hele dagen haft en sprudlende glæde i maven - det har virkelig kildet fra tid til anden. Man skulle næsten tro nogen havde moret sig med at sidde og sende mig masser af glæde og livsenergi. Det kan selvfølgelig også være den høje dosis af binyrebarkhormon jeg får lige her omkring kemo, men alt i alt har det været en virkelig god dag idag.


Jeg skulle have en lægesamtale idag, inden jeg kunne få kemo. De ville være helt sikre på, at jeg var helt oppe på dupperne. Men der var jo ikke noget at komme efter. Mine tal for immunforsvaret så rigtig rigtig fine ud og de havde bestilt min kur i fuld dosis i forvejen, så jeg slap for 1½ times ventetid. Jeg kom derfor ret hurtigt for. Det var rigtig dejligt. Jeg var færdig med kemo allerede kl. 14, hvorefter vi kørte hjem til Nina og Hans Jørn (Lars´ far og kæreste) Her fik jeg mig en god og tiltrængt eftermiddagslur og de lækreste pandestegte farserede porrer til aftensmad. Super dejligt!


Senere kører jeg hjem eller bliver kørt. Ser lige, hvor frisk jeg er. Jeg er stadig temmelig træt og sidder jeg stille for længe af gangen, bliver mine øjne tunge, også når jeg kører bil. Så det er lidt problematisk at køre længere ture uden ledsager til at tage over. Er noget spændt på, hvor træt jeg bliver denne gang og om jeg får en ordenlig nedtur ligesom sidst. Denne gang passer jeg ihvertfald noget bedre på. Holder god afstand til personer med snue og andre smitsomme skavanker og sørger for at holde godt gang i maven med diverse afføringsmidler. Så skal jeg nok klare den.


På mandag skal jeg scannes. En scanning, som forhåbentlig bekræfter min oplevelse af, at mine knuder rundt omkring i kroppen bliver mindre. Det er rigtig dejligt og livsbekræftende at opleve at tingene går den rigtige vej. I skal se, jeg skal nok vise lægerne og give den skide kræft baghjul. Mine piger skal have deres mor mange år endnu.


Hold jer muntre og husk at nyde hver dag!


Varme knus Anita

3 kommentarer:

  1. NEMLIG - For kemo'en skal slå kræften ned, og ikke dig !

    Du kan min ven !

    SvarSlet
  2. Hvor er du dejlig glad og optimistisk - det smitter så dejligt, Og hvor pokker har du det fra?

    Een af de sidste hurdler er nu at få dig til at spise mange grøntsager som kål, broccoli, blomkål, gulerødder, rodfrugter og alt det der siges at være den rene gift for kræften.

    Alt det vi godt kan li' - flæskesteg, røde bøffer, brun sovs og andre (mentalt) sunde ting er desværre også guf for kræften.

    Og hvordan kommer disse floskler så fra din far, som selv elsker god mad (uden broccoli)
    Tja, jeg ved det ikke....

    Men det er så velment, når jeg agiterer for det, at selv jeg ville æde mig fra sans og samling i diverse grøntsager hvis jeg havde noget jeg kæmpede imod.

    Men vi skal også spise det usunde og mentalt sunde mad. For man skal da også have det lidt sjovt.

    Forresten fik jeg fat i noget helt specielt: nemlig INGEFÆR-THE.
    Den smager mindst lige så godt som vores LAKRIDS-THE. Jeg tror du skal prøve den en dag.

    Desværre kan jeg kun købe den i københavn.

    Kæmp videre min gæve pige
    FAR

    SvarSlet
  3. Skal der købes noget i KBH, så er jeg der hver dag.

    SvarSlet