mandag den 28. juni 2010

"Jobsamtale" og brækkede tæer

Min konsulent ved jobcentret var én stor undskyldning idag. Hun synes det er ih og åh så synd for mig og fremover behøver jeg heller ikke komme forbi personligt - "vi kan tage den over telefonen" som hun sagde. Jeg spurgte hende, hvorfor jeg skulle gå til de her samtaler og hun undskyldte og sagde, at det var systemet som forlangte, at hun tjekkede op på mig. Der må jo være en del, der snyder systemet, så de er nødt til at lave løsninger, som går ud over os alvorligt og rigtigt syge. Hun drejede den så over på, om jeg havde lyst til at søge pension. Og nej tak det har jeg ikke! Jeg har nemlig en udmærket ordning, som det kører nu, med fuld løn. Godnok vil jeg kunne få udbetalt en sum penge, hvis jeg gik på pension, men jeg skulle også samtidig gå ned i "månedsløn" og det har jeg ikke lyst til. Det ville være som at tisse i bukserne. Vi tar den når den tid kommer. Det kunne hun godt forstå. Vi aftalte at hun ringer til mig om ca. 3 måneder og "følger" op på mig, for det er jo fjollet at jeg skal møde op når nu jeg er én af de rigtigt syge. Pænt af hende - Hun er såmænd ikke så slem når det kommer til stykket.

Da jeg var færdig på Jobcentret, tog jeg ned i gågaden og gik og osede. Jeg skulle hente noget medicin og en gave til Susanne, Louises dagplejemor. Louisen har jo sidste dag hos Susanne på onsdag. Det bliver mærkeligt og trist. Vi kommer til at savne dig, Susanne! Jeg fandt mig en lækker t-shirt, jeg kan have maven i, uden at se for gravid ud og et par haremsbukser. T-shirten tror jeg jeg skal ned og have én mere af i en anden farve. Det må jeg se på imorgen - den var ikke så dyr.

Jeg skal til tandlæge imorgen og have lavet det hul han fandt sidste gang jeg var afsted. Jeg gruer lidt for det - jeg skal ihvertfald bedøves ;-)

Det værste af det værste er sket - det er ikke jordens undergang men det er tæt på. SuperZindy, vores rengøringshaj har brækket to tæer og kan første komme igen om 2 uger. Jeg blev helt tom inden i og tænkte hvordan klarer vi nu den. Er I klar over, hvor afhængig man bliver af sådan en rengøringshaj - det er helt vildt! Heldigvis kom Ingeborg fra en organinsation af frivillige os til hjælp. :-) Medmennesker hedder den og er en samling frivillige mennesker, som gerne vil hjælpe familier, som er hårdt ramt af sygdom. Hjælpen består i daglige gøremål, såsom læggen tøj sammen, vaske tøj, handle ind, lave mad til fryseren mm. De vil selvfølgelig ikke gøre rent men vil gøre mange af de andre ting som fylder i hverdagen. Jeg ved mange af jer også står i kø for at hjælpe os. Så hvis der er nogen, som har lyst til at svinge støvsugeren eller gøre badeværelset rent hos os de næste 14 dage er I meget velkomne - Det er I selvfølgelig også alligevel!

Vi havde besøg af Nina fra Kræftens bekæmpelse forleden dag. Hun foreslog at vi lavede en To Do Liste over ting, som folk kunne hjælpe os med. Det var en rigtig god idé - Så kan folk selv byde ind på listen og tage de opgaver der passer dem. Så det vil vi gøre. Jeg lægger den herinde på bloggen og opdaterer den jævnligt.

Sengetid det er blevet igen igen - sov godt mine gode læsere og tak for jeres mange kommentarer. Det er dejligt at mærke jer!

Hold jer muntrer!

Varme knus Anita

3 kommentarer:

  1. Hej Anita

    Dejligt at læse dine opdateringer. Du får da dyrket shopping genet ;o)

    Vi kigger snart forbi, vejret er jo godt og pølserne griller ikke sig selv.

    Kærlig hilsen

    Morten

    SvarSlet
  2. Tasteaben snuppede det sidste, der skulle stå:

    Morten & Mette And

    SvarSlet
  3. Hej Morten og Mette!
    I skal være så velkomne :-)
    Knus Anita

    SvarSlet