fredag den 18. juni 2010

Forkælelse mm

Hvor er det altså bare rart! Nu begynder mit ansigt at ligne sig selv igen. Jeg har ikke længere så udstående øjne og mit ansigt er ikke så kuglerundt mere. Nu må vi se hvordan min krop reagerer på at få et ordenlig boost prednisolon hen over weekenden op til kemo på mandag.


Jeg havde besøg af det Palliative Team igår. Vi snakkede bla. om min træthed og de tilbød mig at prøve et andet stof som erstatning for prednisolonen, Ritalin. Det er amfetamin og det virker opkvikkende, så lad os se hvordan det kommer til at virke. Jeg har ikke prøvet det endnu.

Lars har været i England og hente et par biler de sidste par dage. Jeg har ikke på noget tidspumkt været alene med pigerne takket være Hans Jørn (Lars´ far), Nina og min far. Hans Jørn kom onsdag middag og blev til torsdag morgen, hvor han hjalp med at få pigerne i tøjet og ud af døren før han kørte. Ved 9 tiden kom Nina. Hun var her hele torsdag og var de ekstra ører man har brug for, da det Palliative team var her og hjalp med Julie, som holdt fri torsdag. Min far kom og afløste Nina kort før aftensmadstid. Han blev til fredag morgen, hvor han hjalp med pigerne. Det var rigtig rart at have dem omkring mig, nu Lars ikke var her. Rart fordi jeg ikke skulle stå med det hele selv, 2 unger, madlavning osv. Men også rart fordi vi ved af erfaring, at jeg kan få det rigtig skidt i løbet af kort tid og så er det ikke sjovt at stå alene med 2 små unger. Så en stor tak til Nina, Hans Jørn og min far, fordi I var der for mig, det er jeg meget glad for.




Lars kom så hjem idag med de her to biler. En fed Peugeot 406 Coupé v6 (billedet)og et lig af en peugeot 205 (kan lige skimtes i baggrunden) med skørter og racer kabine. Hvis ikke det var fordi jeg havde min stationcar, som jeg er súper glad for, ville jeg beholde coupéen. Den er simpelthen den flotteste og fedeste bil peugeot har lavet. Pyt det ser ud til at jeg kommer til at nyde synet af den jævnlig for, Lars´kammerat er ligeså forelsket i den som jeg er og kan han få pengene til at nå, køber han den nok.




Vi har været så heldige at få et legat fra kræftens bekæmpelse på 10.000 kr :-) Det er super dejligt og vi har snakket om at tage ud at rejse for de penge. Et varmt sted, eksempelvis Mallorca eller lign. En rigtig flade ud ferie med pool, strand og solskin. Skal bare lige have den clearet med Odense først. Det er jo lidt risikabelt hvis jeg går hen og bliver dårlig, hvad skal jeg så gøre. Håber ikke det er noget problem. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme på sådan en badeferie - det har jeg aldrig været så nu skal det være! Måske jeg er nødt til at vente til jeg er færdig med kemo, men så gør vi bare det. Bare vi kommer afsted.


Jeg var i bilka og købe havemøbler sammen med Annemette idag. Mit første havemøbelsæt :-) Bord med 6 stole og hynder for 5200 kr. Fint teaktræsbord med stålben og stole der matcher. Sæde, armlæn og ryg i teaktræ resten i mørklakeret stål. Jeg er rigtig glad for det - det er rigtig fint og jeg har ønsket mig det længe. Der er altså nogen fordele ved at blive alvorligt syg. Der kommer nogen penge ind på kontoen man bla. kan ha det lidt sjovere for! og det gør vi så i form af længe ønskede havemøbler. Nu mangler vi bare det gode vejr...!


Nu har Rondomissen lagt sig nærmest hen over tastaturet og synes bestemt det er hans tur til at blive nusset på maven. Så det må jeg hellere gøre. Der er ikke meget der kan slå sådan en nussetur med en misser.
Hold jer muntre og husk at forkæl jer selv - bare en gang imellem.
Varme knus Anita

2 kommentarer:

  1. Hej Anita,

    Hvor er det alt dejligt at høre alt sammen.
    Og super hvis der findes en god erstatning for prednisolen.
    Held og lykke på mandag i Odense - håber alt vil gå godt!

    Hvis du har brug for én på opleveren i juli, så er der Internationalt ARABER SHOW i Middelfart den 17.-18. juli (se på www.dsah-event.dk) - men du kan jo se, hvordan du har det de dage.
    Jeg er der begge dage og udstiller - og vil rende rundt med kameraet v de smukke dyr!

    Rigtig god weekend!

    Knus fra
    Winnie

    SvarSlet
  2. Hej Winnie!

    Det lyder spændende med arabershow. Det tror jeg jeg skal over og se. Tak for tippet.

    Knus Anita

    SvarSlet