lørdag den 19. juni 2010

Havetraktortræk

Idag har været store havetraktortræksdag. Lars og Jørgen, vores nabo, startede for nogle år siden en tradition om at lave et årligt Havetraktortræk og der er efterhånden temmelig stor tilslutning til det. I år var der meldt 22 traktorer til. Det er super sjovt ikke mindst fordi de voksne mænd bliver til små drenge igen og har pillet ved deres traktorer så de kan kører hurtigere og gjort noget ekstra ud af dem med maling, klistermærker, rotorblink mm. Det er ganske sjovt at se på. Diciplinerne i havetraktortræk er at trække en slæde på omkring 100 kg en bestemt distance på tid og så at køre på en racerbane (hjemmelavet) og være hurtigst. Det er afsindig morsomt at se de her voksne mænd gå fuldstændig i barndom og sidde og hoppe på deres traktorer for at få dem til at køre hurtigere. Desværre var det er pisseøseregnvejr, så det tog lige toppen af det sjove - øv!

















Mine klematisser blomstrer! De er super fine. Jeg sætter lige et billede af dem på bloggen.















Jeg var noget træt og smadret i morges da jeg stod op ved 9 tiden. Efter morgenmaden gik vi ud. Lars og Julie slog græs og Louise og jeg hoppede på trampolinen. Da Lars var næsten færdig faldt Julie i søvn. Hun blev puttet ind i min seng og sov der i to timer. Lars og Louise hentede nogle dæk til havetraktoren, mens jeg tog en tiltrængt lur på sofaen. Da Julie vågnede kørte hende og jeg på apoteket og ud at handle. Da vi kom hjem spiste vi frokost. Ved 15 tiden tog Julie og jeg over til Lars ved havetaraktortrækket. Louise var med Mia (Nabopigen) til et arrangement med Fjelstrup Frivillige Brandværn hvor de bla. sprøjtede en masse skum ud så ungerne og barnlige sjæle kunne "bade" i det. Et mega hit!






Nu er det sengetid.

Godnat mine gæve læsere.
Knus Anita

1 kommentar:

  1. Øv - jeg plejer at være med til havetraktortrækarrangementetikabdrup.

    Der var vist noget jeg missede.

    Nå, men regnen taget i betragtning, er der ingen sure miner fra min side.

    Knus fra Far'mand

    SvarSlet