onsdag den 21. juli 2010

Det blir spændende at se hvad scanningen siger, men som sagt får jeg først svar d. 10. august. Der går lige 3 uger hvor vi må vente i spænding.

Jeg fik min kemo igår som forventet og allerede nu spiser jeg min første is. Det er ikke med stor nydelse jeg gør det for det er faktisk ret ubehageligt, men jeg havde bare sådan lyst til en is. Glæder mig til jeg kan spise is uden problemer igen. Jeg elsker is!

Jeg er lidt medtaget af min kemo denne gang. Jeg er meget træt og har meget kvalme, som jeg tagerkvalmestillende imod, dog uden effekt ret lang tid af gangen. Desuden er min følesans sat på overarbejde og mine hænder, fødder og mund er meget følsomme. Det er alt sammen meget normale symptomer, men de er ikke særligt rare at rende rundt med. Håber kvalmen bliver bedre i morgen.

Jeg mødte en tidligere kollega idag. Hun havde hørt, at jeg var syg og røg ind og ud af sygehuset, og troede at jeg havde det meget dårligere end jeg har. Hun anede ikke, hvilket ben hun skulle stå på, da hun mødte mig. Det var lidt synd for hende. Hun var i gang med at fylde varer op og kunne ikke bare lige gå væk. Så hun var på en måde fanget. Jeg prøvede at forklare hende, hvordan min situation er, men jeg kunne mærke, at hun var alt for farvet af det hun havde fået at vide andre steder fra og det var det var desværre ikke den rigtige sandhed. Hun nåede også at komme med nogen af de her historier om syge folk, som dør alt for hurtigt af deres sygdom, fordi de har givet op på forhånd. Den type historier må folk golk godt holde for dem selv. Jeg samler kun på gode solstrålehistorier om folk der enten lever længe med deres sygdomme eller folk, som bliver helt raske igen.

Nu vil jeg smide mig på sofaen eller endnu bedre kravle i kassen. Jeg er så træt, så træt.

Varme knus Anita

3 kommentarer:

  1. Hej Anita
    Hvis du gerne vil læse om hvordan andre er blevet helbredt for kræft, vil jeg varmt anbefale Lance Armstrongs bog, "det handler ikke om cyklen". Den fortæller om hans kamp tilbage til livet, tænkte faktisk en del på dig, da jeg læste den ;-)
    Vil dog godt indrømme at jeg måske også er lidt varm på ham Lance, og synes det er så synd at han ikke kører helt så godt i år i Tour de France.

    Kh Marika

    SvarSlet
  2. Kære Anita. - Jamen så har jeg da lige en solstråle-historie. Det var her i foråret at jeg var til konference på Kryb i Ly kro, så kom der en smuk ung kvinde glad hen til min kollega Connie og sagde hej, hvordan går det? - og så spurgte jeg Connie senere. Hven er hun?.
    Det var så en kvinde, hun mødte på et kursus på Sjælland sidste år og de blev gode venner. Dengang var den anden syg af kræft mange steder i kroppen og gik til kemo. Pludselig stod hun der på Krybily glad og fuld af skæg og ballade.
    Det var en dejlig oplysning. Op med humøret og tro på styrken i dig selv.
    Jeg vil gerne forære dig den bog af Lance Armstrong. Vil du have den?
    Kærlig hilsen
    Moster Bente

    SvarSlet
  3. En solstråle-historie??
    Jamen det er/bliver da dig! Ingen tvivl om det!
    Basta! Det tror jeg i hvert fald 110 % på!
    Knus Charlotte.

    SvarSlet