tirsdag den 10. august 2010

Livskvalitet for alle pengene!

Kodeordet for idag er uden tvivl livskvalitet af aller bedste kaliber. Sikke en dejlig dag jeg har haft. Allerede før jeg vågnede kunne jeg mærke jeg havde mere energi idag end jeg plejer at have. Jeg stod op ved 9.20 tiden og spiste morgenmad sammen med Lars. Her fortalte jeg ham at jeg har købt Fala og heldigvis tog han det pænt. Det er jo lidt unfair et eller andet sted at købe hest uden at fortælle ham det først. Efter morgenmaden gjorde jeg mig klar til at køre ud og hente foder til min nye dejlige hest. Men så ringede telefonen og det endte med, at jeg fik snakket med en hel masse mennesker inden jeg kom ud af døren. Dejligt! Jeg fik både planlagt dagen for i morgen med svømmehal sammen med Annemette og Julie og frokost med kollegerne fredag. Skønt!

Afsted med mig. Ud og hente foder til min nye hest og Prob deo (noget til at smøre på hesten for at undgå fluer og klæger når jeg rider). Da det var hentet kørte jeg ud til Winnie for at betale for Fala. Så nu er hun officielt min. Min dejlige hest! Winnie har også kræft, men hendes står i bero lige for tiden og har gjort det de sidste 6 år. Hun er mit forbillede og et fantastisk menneske. Hun er virkelig én som kan give mig blod på tanden til at give den skide kræft baghjul. Jeg gik derfra med et lækkert sus i maven af, at det her skal jeg sgu nok klare. Ja jeg skal. Jeg er så sikker på, det bare er et kapitel i mit liv, som jeg skal lære noget af og det gør jeg i sandhed også. Se nu bare mit livssyn. Sådan så jeg ikke på verden for trekvart år siden. At blive syg kan virkelig godt være en gave. Og sikken gave - et helt nyt liv! Fantastisk!

Da jeg kom hjem pakkede jeg varerne ud jeg havde handlet på hjemturen og så hentede jeg ellers min dejlige lille pruhest, Pacian ind fra folden, sadlede ham op og red en tur. En virkelig vidunderlig og dejlig tur. Pacian gik så skønt idag. Det mindste tegn jeg gav til ham reagerede han på som han skulle. Han var vågen, men alligevel afdæmpet og slet ikke hidsig på nogen måde. Han opførte sig eksemplarisk. Skønt! Jeg elsker virkelig den hest, han er en ener og han er min!

Da vi kom hjem hentede Lars pigerne. Louise skulle nemlig til fodbold. Så mens Lars og Louise var til forbold hyggede Julie og jeg os. Første legede vi i legehus. Julie står inden for og åbner døren og råber henrykt heiiij hvorefter hun med en meget blid og lys stemme sige hejheiij mens hun vinker og lukker døren igen. Og sådan bliver hun ved i en uendelighed. Hun er så sød. Derefter legede vi på trampolinen. Julie kravler alt hvad hun kan og jeg følger efter og fanger hende en gang i mellem og kilder hende. Det elsker hun - hun skralgriner. Så kørte vi havetraktor. Et kæmpe hit her i huset. Når vi kører ude foran hilser Julie på alle forbipasserende ved at løfte venstre arm og råbe traktor (tartooor). Det ser rigtig sjovt ud.
Vi sluttede af med at gynge.

Morfar og Metta kom til aftensmad idag. Min far vil køre en sag ved patientklagenævnet for den behandling jeg har fået, før det blev kendt, at det var kræft jeg har. Så da ungerne var puttet udfyldte vi de papirer der skulle til og jeg lavede en fuldmagt til min far, så han kan indhente journaler mm der måtte blive brug for. Dejligt du vil gøre det for os DaddyCool, det er jeg dig meget taknemmelig for.

Nu er de kørt hjem og det er blevet sengetid for mig. Jeg har ingen middagssøvn fået idag så jeg er spændt på, hvor smadret jeg er i morgen. Vi ser!

Godnat mine gode og trofaste læsere. Hold jer muntrer - det gør jeg!

Varme og glade knus Anita

Ps. Fala kommer hjem enten i morgen eller i overmorgen. Så skal I nok få billeder at se...

4 kommentarer:

  1. Sejt med sagen om patient klagenævnet - at vende noget af det mest negative, til det måske kan blive en positiv ting er konstruktivt og positivt tænkt !

    SEJT !

    SvarSlet
  2. Kære Anita. Dejligt at læse at du har haft en rigtig god dag. - Været ude at ride, ordnet ting og hygget dig med Julie m.m.
    Godt at din far tager fat i Patientklage- nævnet. Det vil efter min mening være rimelig med en gevaldig erstatning, så I kan komme på en hel række badeferier. Og ikke mindst at de professionelle kan lære af deres fejl og blive professionelle.
    Knus og god nat
    Bente

    SvarSlet
  3. (Lidt kort idag...)

    Hej Anita!
    Tusind tak for besøget, hvor var det SKØØNT at se dig og mærke din helt rigtige kampgejst og udstråling! Det er kanon!!!
    Hjertelig tillykke med Fala, som er kommet det HELT rigtige sted hen.

    Jeg må løbe igen...

    KNUS Winnie

    SvarSlet