fredag den 13. august 2010

Resultat af scanning samt billeder af Fala

Hvor er det rart at holde pause fra kemo. Jeg har så meget mere energi og får meget mere ud af dagene af samme grund. Nu er det bare med at nyde det, for på tirsdag går det løs igen. Der skal jeg have min 7. kemokur og en læge samtale, hvor jeg får et uddybet svar på mine scanninger.



Jeg havde besøg af det Palliative Team igår og de kunne fortælle os om resultatet af min scanning. I grove træk ser det ud til at kemoen har en effekt. Hvilket er 1. skridt i retningen af at give kræften baghjul og modbevise lægernes prognoser. Da vi sad og fik at vide hvad jeg fejlede, sad lægerne nærmest med hænderne i skødet og undskyldte at de ikke kunne gøre noget og nu viser resultaterne af scanningen at mine svulster i maven er svundet ind, det samme er den i nakken (halv størrelse) Jeg har ingen nye metastaser nogen steder i kroppen og ingen vand hverken i bughulen eller eller lungehinderne. Lever, nyrer, lunger og den store hovedpulsåre er stadig raske. Så det ser faktisk ikke så ringe ud. Hvad vi så ikke ved er, om det er normalt at reagere sådan på kemoen eller om jeg reagerer bedre end forventet. Håber selvfølgelig på det sidste. Men jeg tror bestemt min kampgeist har noget at sige på resultatet. Hvis jeg ikke havde den indstilling til livet, som jeg har, er jeg sikker på resultatet havde været ringere.



Her kommer der så billeder af Fala. Jeg er rigtig glad for hende.

















Knus Anita

5 kommentarer:

  1. Hej Anita.
    Det var dejligt at scanningen viser noget positivt.
    Nu har jeg læst din blog igennem længere tid. Jeg må sige - du er virkelig en stærk kvinde.
    Det var hyggeligt at møde jer i svømmehallen i lørdags. Du må hilse Louise fra mig. Jeg kommer og besøger Fjelstrup Børnehus i næste uge - så da ser jeg hende nok :-)
    Mange hilsner fra Pernille - Tidligere studerende i Fjelstrup Børnehus.

    - Flotte heste i har :-) og tillykke med Fala.

    SvarSlet
  2. Det er dælme godt, Anita.... DÆLME GODT!!!
    "Just go for it!"


    Jeg var selv til kontrol fredag og alt var normalt - så nu har jeg 6 års jubilæum :) - stik imod statistikken, der sagde "75% risiko for tilbagefald indenfor 3år"
    Så JO, Anita - det ER muligt at vælte alle odds - og du klarer dig helt fantastisk!!!

    Knus Winnie

    SvarSlet
  3. Hvor er du smuk, Anita. Og en dejlig udstråling sammen med dine krikker. Alle gode ønsker for næste kemo. kærligst Bedste.

    SvarSlet
  4. Hvordan gik det i dag med lægesamtale og kemo. Håber du har det ok. Spændt på lægesamtalen. Håber det aller bedste.
    Knus Anni

    SvarSlet