mandag den 13. september 2010

80 år og still good looking....

Der er nogen, der siger, at man ikke er ældre, end man føler sig. I så fald tror jeg mange 80 årige vil misunde mig min faste krop og glatte hud. Jeg føler mig som én på 80 eller mere. Jeg er så træt, så træt og min krop er stiv, øm og usamarbejdsvillig. Når jeg rejser mig fra en stol, går det langsomt med at få kroppen rettet ud og jeg vralter afsted på mine ømme fødder og stive ben, som ikke vil makke ret. Min krop er så tung og mine fingre og tæer er så ømme. Jeg måtte virkelig tage mig sammen idag, da jeg skulle knappe en lille knap. Det var dæhlme svært. At sætte sig på gulvet med Louise og Julie måtte jeg også erfare, var en dårlig ide tidligere idag. Min krop var nær aldrig kommet på højkant igen. Av av av min krop, mine led, mine fingre, mine tæer, mine hofter, min lænd, mit liv! Det gør sgu nas og være mig lige for tiden. Øv!

Én af grundene til, at jeg er så skidt tilpas for tiden, er at min blodprocent er lav. For en uge siden lå den på 5,7 og hvad ligger den så ikke på nu her efter en uge, når den ugen forinden igen lå på 6,9. Den er altså faldet 1,2 procent på en uge og så er der gået yderligere en uge. Lars er noget utilfreds med, at jeg ikke har reageret på det noget før, så jeg kunne få tanket op inden jeg når så langt ud, som jeg er nu. Imorgen skal jeg ind og have blod - det blir godt! Håber jeg kommer rimelig hurtigt til hægterne igen, så jeg kan komme ud og ride, være der for min mand og mine børn og ikke mindste blive omkring 30 igen i min krop. Der er ikke noget ved som 33 årig at gå rundt som en 80 årig.

Jeg var ellers til orienteringsløb på hesteryg i lørdags. Jeg red hjemmefra ved halv 12 tiden og var ved mange gange undervejs at vende om. Det er ikke nemt at ride når man er 80 og drøn træt. Nå men jeg holdt ud og mødtes med de andre ved Thomashus omkring kl. 12.30. Det første hold var sendt af sted og jeg var hold nr. 2, så der gik ikke længe fra jeg kom til vi blev sendt afsted, Frederikke og jeg. Vi havde fået udleveret et kort og fået at vide, at der var 27 poster. Og så var det ellers bare med at komme afsted. Vi tog den lidt med ro til at starte med, men efterhånden som vi red, kom der mere tempo på hestene. Vi både travede og galoperede. Det resulterede også i, at vi missede to poster og red forkert en enkelt gang. Pyt med det. Da vi kom hjem, skulle vi svare på spørgsmålene, som lå i posterne og ud fra svarenes bogstaver skulle vi gætte 3 hesteracer. Vi havde 18 rigtige svar og to hesteracer, så vi fik en 2. plads :-) Slet ikke så ringe endda.

Klokken er nu 22.10 og jeg vil tage min sølle krop med mig ind i seng, så jeg kan være lidt frisk til imorgen.

Hold jer muntre!

Knus Anita

1 kommentar:

  1. Sgu' da rart Lars kan give dig en lille skideballe ! Det er vist på sin plads - hvorfor komme derud hvis det kan undgåes ?

    Men sgu' da godt humoren ikke er som en gammel gnaven 80+ årig :-)

    SvarSlet