tirsdag den 28. december 2010

Tak for alt, skat - Vi mødes i mine drømme!

Anita vandt kampen!


ikke kampen mod sygdommen, en umulig kamp, som hun ikke var bleg for at tage op og også udkæmpede til det sidste...

men derimod den kamp for at forlænge de 2 måneder vi var stillet i udsigt sammen tilbage i marts måned, som konklusion på den endelige udredning.

En uvurderlig tid vi har brugt sammen på bedste vis fuld af kærlighed og familieoplevelser. Oplevelser hvor vi altid havde marginalerne på vores side, både når det galt badeferie i lalandia, legoland, skovture og Zoo. Alt for ofte umiddelbart efter en ferie var afsluttet, gav sygdommen Anita nye svære betingelser - hvor set i bakspejlet det ikke kunne have været afviklet hverken før eller senere. Odds for den slags lykkes er på niveau med den store lottogevinst. Alligevel formåede vi at gøre det gang på gang, gennem hele sommeren.
Selv Juleaften på Hospice var en god oplevelse for Anita og familien. Anita var tilstede, spiste med og deltog aktivt hele aftenen....og det tiltrods for hun kun har været vågen i kortere perioder de seneste 2 uger op til julen. Noget der fortæller os at Anita havde ladet op til denne begivenhed OG formåede at bruge den sidste energi på det rigtige tidspunkt.

Anita sov stille ind igår kl 16:45 med hendes nærmeste ved sin side. Hun blev sendt afsted på den sidste rejse med Al tænkelig kærlighed! ...en smuk solnedgang på en klar frostdag.

"Tak skat...for alt det vi har haft og skabt sammen. Du vil aldrig blive glemt, og din ånd lever videre i vores 2 pragtfulde børn, som jeg vil opdrage efter vores fælles principper...efter min bedste evne!

Vi ses i nat i mine drømme!

din mand, Lars"

Den sidste hilsen
Jeg beder til jer som læser med på bloggen, vil give Anita en sidste hilsen ved at flage på ½ idag, hvor hun køres i kortage fra Hospice, forbi hjemadressen og til kapellet i Fjelstrup kl 12.

Begravelsen finder sted Fredag d.31, kl 11:00 i Fjelstrup kirke og alle venner, kolleger, bekendte, naboer og familie er velkommen til at tage afsked med Anita. Bagefter vil der være kaffe for de nærmeste venner og familie på Brødremenighedens hotel, Lindegade 25, Christiansfeld

På Anita´s, familiens og mine vegne vil jeg sige tak for al den støtte vi har fået gennem dette forløb. Ingen nævnt ingen glemt - TAK!

Jeg håber på forståelse og at denne hjælp vil fortsætte en rum tid endnu hvor især vi 3 efterladte, skal til at finde os selv og skabe en ny hverdag alene. En opgave jeg har stor respekt for, men agter at løse så godt som jeg evner.

/Lars

20 kommentarer:

  1. Kære Lars,

    hvor er det stort at du har overskud til at skrive så rørende her, midt i en af livets sværeste stunder.
    Flaget er netop kommet på halv - en sidste hilsen til Anita der har kæmpet så bravt for, blandt andet, at give dig og pigerne en sidste Jul.

    Må I ofte mødes i drømme.

    Æret være Anita's minde.

    SvarSlet
  2. Åh, sødeste Anita :'(
    Jeg håber du er et bedre sted og kan glædes ved at se ned til dine piger og din imponerende mand.

    Jeg ønsker jer alle et smukt farvel, men ved at den smukkeste afsked er den I har taget gennem de sidste mange måneder.

    Min dybeste respekt og mine varmeste tanker
    Heidi

    SvarSlet
  3. Åh Lars
    Der er ikke noget, vi kan sige, for at trøste dig lige nu. Vore tanker er med jer.

    Knus fra Vandel

    SvarSlet
  4. Alt Alt for tidligt........Du kæmpede så flot og bragt lige til det sidste, du vil blive savnet rigtig meget, tak for alt og tak fordi du kæmpede og delte glæder og soger med os hvil i fred søde Anita. Vi ses på den anden side <3

    Kære Lars

    vi kondolere

    Der er intet vi kan sige og gøre for at tage smerten væk fra sig / jer i denne tid.

    Vi er her til hver en tid med det vi kan hjælpe og støtte med.

    Knus Hannah

    SvarSlet
  5. Sov sødt, Anita!
    Æret være dit minde for evigt!

    De bedste ønsker i fremtiden for de efterladte.

    Kærlig hilsen
    Winnie

    SvarSlet
  6. Kære Lars

    Vi kondolerer...
    Vi føler med jer og ved også at der intet kan siges som kan lindre jeres smerte.

    Sig endelig til hvis vi kan hjælpe med noget.

    Mange mange kærlige tanker fra June og Allan

    SvarSlet
  7. Kære Anita - en kærlig hilsen på din sidste rejse <3

    Kære Lars & børn i er i vores tanker.

    Kærligst

    Kusine Anette & Familie
    Esbjerg

    SvarSlet
  8. De aller varmeste tanker til jeres familie! Det må være så hårdt, at jeg slet ikke kan sætte mig ind i det.... Men jeg er rigtig glad for at i nåede at holde den sidste jul sammen.

    TAK fordi i har lukket mig ind i jeres liv. Det har været spændende at læse med, og jeg håber at du, Lars stadigvæk har overskud til at blogge en gang imellem og lad os vide hvordan det fortsæt går... måske fordi jeg ikke rigtig forstår det er slut?

    I så fald ved vi alle at Anita har det bedre hvor hun er nu. I himlen.. sammen med alle de andre smukke engle.

    tak

    Kærligst, Maiken

    SvarSlet
  9. Hej Lars.

    Jeg mangler ord. Er tåreramt over denne meget sørgelige nyhed.
    Du og dine børn er i vores tanker. Og må du finde trøst i Jeres fælles minder og Jeres smukke børn.

    Mange hilser fra Lillemor & Sedanen.

    SvarSlet
  10. Hej Lars og piger.
    Det er godt nok svært at læse, og vi føler virkeligt med jer, det har været en lang tur i har været på, og selvom man vidste hvad chancen var, så gav i aldrig op og bevarede håbet og optimismen, det fremgik at den måde som i skrev og gav udtryk for. Vi håber at du og dine dejlige piger nu må komme videre med jeres tilværelse, selvom det bliver svært, og i vil alle være i vores tanker, sammen med Anita som vi altid vil huske som en frisk og dejlige pige.
    Vi føler med jer og tuder lidt over det, men i skal have mange varme og dejlige hilsener, pas på jer selv.

    Conni Poul

    SvarSlet
  11. Hej Lars. Det gør mig så ondt for jer. I har kæmpet så sejt. Jeg sender jer en masse varme medfølende tanker og knus. Kærlig hilsen Pia ( Lasse's mor)

    SvarSlet
  12. Kære Lars. Hørte om jeres smertelige tab fra din gamle(min)kollega Susanne i går. Livet er så uretfærdigt. Godt at I formåede at få det bedst mulige ud af den sidste tid I havde sammen. Jeg håber at du og dine børn får kæmpet jeg igennem den nærmeste svære fremtid, og får skabt jer en ny tilværelse. Jeg føler så meget med dig. Dit lyse sind vil forhåbentlig hjælpe dig på vej i fremtiden. Kærlig hilsen Michael (fra Helsingør)

    SvarSlet
  13. Kære Lars,

    håber at livet behandler dig hensynsfuldt i denne svære tid, og at dine og Anitas smukke døtre har det godt, trods savnet af deres moder.
    I er ofte i mine tanker, ligesom Anita er det.

    De bedste ønsker til Jer alle.

    SvarSlet
  14. Hej Lars. Faldt over denne blog, da jeg googlede. Jeg vil gerne kondolere

    Du er et stærkt menneske og en god far. Og jeg har en stor respekt for dig og din familie.

    Hvis du stadig tjekker din blog og ser dette her jeg skriver, vil jeg gerne ligge et link, som jeg vil have dit til at se. Jeg kæmper for en sag jeg selv har startet, og kunne goddt bruge din hjælp. Tjek min ven Bjarkes og min side, og se hvad vores projekt går ud på. Og skriv til mig personligt på krezzer@hotmail.com Jeg ønsker dig og dine gudlklumper det bedste fremadrettet. Jeg er virkelig rørt og påvirket af det her.. Her er linket: http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Et-l%C3%B8b-for-livet/143563342374771

    mvh

    Kristian Sørensen

    SvarSlet
  15. Hej Lars. Må jeg kondolere dig med tabet af Anita. Det har rørt mig dybt, at læse bloggen, som jeg ved et tilfælde faldt over.

    Varme hilsner
    Benjamin

    SvarSlet
  16. Jeg har ikke glemt Anita eller jeres kamp.
    Hun er ikke glemt!

    Nu nærmer sig julen og tiden hvor I sagde det smukkeste og mest ubærlige farvel. Jeg håber de gode minder fylder mest og at I får lov at mærke hendes nærvær i jeres hjerter.

    Hun er ikke glemt!

    kh, Heidi

    SvarSlet
  17. Hej Lars,

    Jeg skulle lige "google" noget, og så så jeres blog....
    Her sidder jeg flere timer efter med tåre i øjnene.

    jeg er meget berørt af jeres historie... Og hvor er/var Anita sej!

    Håber der bedste for jer efterladte.


    Hilsen Søren Diekelmann.

    SvarSlet
  18. Jeg læste med ved hvert indlæg da Anita skrev disse smukke indlæg. Tiden er gået og jeg håber, at I som efterladte har fundet jeres vej uden Anita. Hvor var hun tapper!

    SvarSlet
  19. Håber du og pigerne har fundet en ny måde at leve og glædes på. Anita lød som et storslået menneske og det samme gør du og jeres piger. Ønsker alt det bedste for jer! Joan

    SvarSlet
  20. Så gik endnu et år...tænker på jer og hvordan mon pigerne har det i dag. Sikkert godt, men hvordan mon det fylder dem at savne deres mor?!Jeg håber du lever, Lars. Altså lever livet og ikke har sat det på standby. Jeg ved at det var en lære du fik med fra Anitas kamp - få det fulde udbytte ud af hver eneste dag.
    Tanker og respekt!

    SvarSlet